Drodzy rodzice! Zapraszam do kolejnych wspólnych zabaw.
Idziemy – biegniemy – zabawa słowno-ruchowa z elementem śpiewu. Poruszamy się po obwodzie koła w jednym kierunku, śpiewając na melodię „Panie Janie” : Idziemy, idziemy, idziemy, idziemy, hop, hop, hop, hop, hop, hop, biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy, teraz stop, teraz stop. Słowa o bieganiu należy zaśpiewać nieco szybciej niż pierwszą część tekstu. Na słowo stop, zatrzymujemy się na chwilę bez ruchu.
Hop – zabawa ruchowa. Recytujemy rymowankę i wykonujemy poszczególne ćwiczenia: Hop, hop, hop, robi hop (podskok), Jeden przysiad, jeden krok (przysiad i krok do przodu lub do tyłu), Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy (trzy klaśnięcia, trzy tupnięcia), Hop, do góry, podskocz ty .- mama, tata lub dziecko (wybrane)podskakuje.
„Ludwiczku, Ludwiczku” – zabawa w kręgu. Dzieci siedzą w kole i podają sobie piłkę, wypowiadając jednocześnie pytanie: Ludwiczku, Ludwiczku, co niesiesz w koszyczku? Dziecko, które trzyma piłkę, musi wymienić nazwę przedmiotu z wcześniej ustalonej kategorii, np. owoce lub zabawki.
Oleczka, Poleczka – zabawa paluszkowa. Dzieci powtarzają rymowankę, pokazując po kolei wszystkie palce dłoni: Oleczka, Poleczka przyniosła ciasteczka. Temu dała z czekoladą, Temu dała z marmoladą, Temu dała z owocami, Temu dała z bakaliami, A piątemu, najmniejszemu Dała ciastko z górą kremu. Zabawa może być wstępem do liczenia, rysowania lub kolorowania ciastek.
Do czego to służy? – zabawa rozwijająca kompetencje językowe i wyobraźnię. Prowadzący zadaje pytania, a dzieci odpowiadają zgodnie z własną wiedzą. Przykładowe pytania i odpowiedzi: Do czego służy piłka? (do rzucania, do skakania, do turlania, do odbijania); Do czego służy lalka? (do zabawy, do ubierania, do wożenia w wózku, do lulania); Do czego służy mama? (do kochania, do przytulania, do dawania buziaków, do trzymania za rękę); Do czego służy noga? (do chodzenia, do tupania, do skakania).
Koło małe, koło duże – zabawa integracyjna. Stoimy i trzymając się za ręce recytujemy rymowankę, wykonując kolejne czynności: Robimy koło małe ( schodzimy się do środka), Robimy koło duże ( rozchodzimy się, robiąc duże koło), Robimy koło w dole kucamy, cały czas trzymając się za ręce), Robimy koło w górze ( wstajemy, wspinają się na palce i unoszą w górę ręce), Za ręce się trzymamy, trzymając się siadamy (dzieci siadają na dywanie), I swoim rodzicom całusy przesyłamy (dzieci przesyłają buziaki).
Życzę mile i wesoło spędzonego czasu!