„Zabawy z mamą i tatą” część II

Drodzy rodzice! Zapraszam do kolejnych wspólnych zabaw.

Idziemy – biegniemy  – zabawa słowno-ruchowa z elementem śpiewu.  Poruszamy się po obwodzie koła w jednym kierunku, śpiewając na melodię  „Panie Janie” : Idziemy, idziemy, idziemy, idziemy, hop, hop, hop, hop, hop, hop, biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy, teraz stop, teraz stop. Słowa o bieganiu należy zaśpiewać nieco szybciej niż pierwszą część tekstu. Na słowo stop, zatrzymujemy się na chwilę bez ruchu.

Hop  – zabawa ruchowa.  Recytujemy rymowankę i wykonujemy poszczególne ćwiczenia: Hop, hop, hop, robi hop (podskok), Jeden przysiad, jeden krok (przysiad i krok do przodu lub do tyłu), Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy (trzy klaśnięcia, trzy tupnięcia), Hop, do góry, podskocz ty .- mama, tata lub dziecko (wybrane)podskakuje.

„Ludwiczku, Ludwiczku”  – zabawa w kręgu.  Dzieci siedzą w kole i podają sobie piłkę, wypowiadając jednocześnie pytanie: Ludwiczku, Ludwiczku, co niesiesz w koszyczku? Dziecko, które trzyma piłkę, musi wymienić nazwę przedmiotu z wcześniej ustalonej kategorii, np. owoce lub zabawki.  ƒƒ

Oleczka, Poleczka  – zabawa paluszkowa.  Dzieci powtarzają rymowankę, pokazując po kolei wszystkie palce dłoni: Oleczka, Poleczka przyniosła ciasteczka. Temu dała z czekoladą, Temu dała z marmoladą, Temu dała z owocami, Temu dała z bakaliami, A piątemu, najmniejszemu Dała ciastko z górą kremu. Zabawa może być wstępem do liczenia, rysowania lub kolorowania ciastek.

Do czego to służy?  – zabawa rozwijająca kompetencje językowe i wyobraźnię.  Prowadzący zadaje pytania, a dzieci odpowiadają zgodnie z własną wiedzą. Przykładowe pytania i odpowiedzi: Do czego służy piłka? (do rzucania, do skakania, do turlania, do odbijania); Do czego służy lalka? (do zabawy, do ubierania, do wożenia w wózku, do lulania); Do czego służy mama? (do kochania, do przytulania, do dawania buziaków, do trzymania za rękę); Do czego służy noga? (do chodzenia, do tupania, do skakania).

Koło małe, koło duże  – zabawa integracyjna.  Stoimy i trzymając się za ręce  recytujemy rymowankę, wykonując kolejne czynności: Robimy koło małe ( schodzimy się do środka), Robimy koło duże ( rozchodzimy się, robiąc duże koło), Robimy koło w dole  kucamy, cały czas trzymając się za ręce), Robimy koło w górze ( wstajemy, wspinają się na palce i unoszą w górę ręce), Za ręce się trzymamy, trzymając się siadamy (dzieci siadają na dywanie), I swoim rodzicom całusy przesyłamy (dzieci przesyłają  buziaki). 

Życzę mile i wesoło spędzonego czasu!