„Zabawy z mamą i tatą”

Drodzy Rodzice  – grupy I „Badacze”. Czas kwarantanny to długie godziny spędzone w domu. Jeśli brakuje Państwu pomysłów do zabawy z dzieckiem, to zapraszam do skorzystanie z podanych przykładów.

Wesoły pająk  – zabawa z elementem bieżnym.  Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Na hasło: Pająk! stają bez ruchu. Pająk- rodzic, podchodzi do dziecka i próbuje rozśmieszyć je, robiąc dziwne miny. Kto się zaśmieje, zostaje nowym pająkiem.

Bąk  – zabawa orientacyjna.  Dzieci zamieniają się w małe owady, poruszają rękami jak skrzydłami i naśladują odgłos bzykania. Kiedy rodzic mówi: Lata pszczoła koło czoła – dzieci są pszczołami i biegają. Kiedy rodzic mówi: Lata mucha koło ucha – dzieci są muchami. Kiedy rodzic mówi: Lata osa koło nosa – dzieci są osami. Kiedy zaś  mówi: Lata bąk – dzieci muszą szybko usiąść po turecku. Kto nie zdąży i zostanie złapany , ma do wykonania zadanie. Np. 4 podskoki, 3 pajacyki… .

Chodzi pajac  – zabawa ruchowa z elementem równoważnym.  Każde dziecko ma na głowie np. woreczek gimnastyczny. Rodzic układa na dywanie dużą pętlę ze sznurka. Bierze woreczek i idzie po sznurku, stawiając stopę za stopą. Wszyscy powtarzają w tym czasie rymowankę: Chodzi pajac po sznurku, nie gada, nie spada, kamyczki układa.  Zatrzymuje się i  kładzie woreczek na sznurku w tym miejscu, w którym się zatrzymał, i wyznacza  „pajaca” spośród dzieci. Każde kolejne  wykonanie, to te same czynności: idzie po sznurku, kładzie swój woreczek i wybiera osobę. Zadanie staje się coraz trudniejsze, ponieważ idąc po sznurku, nie można dotknąć leżących woreczków. Jeśli kilka woreczków znajdzie się obok siebie, trzeba zrobić duży krok i nie spaść przy tym z liny. Spróbujcie z zamkniętymi oczami.

Przyjdź do mnie  – zabawa ruchowa.  Dzieci siedzą z jednej strony dywanu, a rodzic – z drugiej. Prowadzący zaprasza dziecko i określa, w jaki sposób dziecko ma podejść: Przyjdź do mnie… (skacząc jak piłeczka, dużymi krokami, na czworakach, tyłem, na paluszkach, turlając się, stopa za stopą, podskakując na jednej nodze, jak niedźwiedź, jak wąż, jak pszczółka). Każde wykonanie to mocny przytulas.

Nos, lampa, podłoga  – zabawa ćwicząca koncentrację uwagi.  Dzieci/ ko siedzą zwrócone przodem do rodzica. Prowadzący mówi, co należy wskazać palcem i jednocześnie wskazuje. Nie zawsze jednak słowo zgadza się z gestem, np.  wskazuje sufit, a mówi: Podłoga.  Zadaniem dzieci jest reagowanie na polecenia słowne – wskazanie tego, co powiedział rodzic.

Powodzenia i wesołej zabawy.