Witamy w nowym roku szkolnym 2018/2019.
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Grupowa forma zajęć logopedycznych jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy – pracy. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej. Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej w każdym zaburzeniu mowy jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu.
Podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
-kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
-usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
-kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
-rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego),
-wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
-rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
-rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
-uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.