Zajęcia języka angielskiego

obrazek

Nadrzędnym celem „Zabaw z językiem angielskim” jest stwarzanie możliwości osłuchania z językiem obcym, rozróżniania języka obcego od ojczystego, oraz rozwijanie zdolności i umiejętności językowych na poziomie adekwatnym do możliwości dzieci w wieku przedszkolnym poprzez inspirującą wyobraźnię i umysł dziecka zabawę oraz stymulowanie ciekawości i tolerancji wobec innych ludzi i kultur.

Proces uczenia się języka angielskiego u małych dzieci to głównie wprowadzenie do rozwijania takich umiejętności jak: słuchanie, mówienie oraz śpiewanie i recytowanie. Treści wprowadzane do zajęć muszą wiązać się z konkretnymi przedmiotami i sytuacjami, znajdującymi się w zasięgu wzroku dziecka. W centrum nauki znajdują się nazwy przedmiotów i osób, proste polecenia i zwroty, a więc nauka słownictwa, w żadnym wypadku nie formalna nauka gramatyki. Wobec powyższego nieprzydatne będą określenia, terminy gramatyczne i diagramy, a wyłącznie stale powtarzane przykłady, sensownych, prawdziwych i znaczących dla dziecka zdań. Nauczanie musi odbywać się poprzez atrakcyjne dla dzieci powtarzanie, najlepiej przy pomocy wierszyków, piosenek, rymowanek.

dzieci animacja
Poniżej przedstawiono kręgi tematyczne oraz proponowany materiał leksykalny, który dostosowany będzie do grupy wiekowej dzieci. Treści nauczania wychowania przedszkolnego skorelowano z treściami nauczania języka angielskiego.

MATERIAŁ LEKSYKALNY – KRĘGI TEMATYCZNE:
1. Powitania i pożegnania: Hi, Hello, Good Morning, Bye, Goodbye, How are you?

2. Kolory: Colours – blue, red, white, black, yellow, green, orange, pink, purple, brown.

3. Członkowie rodziny: My family – mummy, daddy, baby.
4. Zwierzęta: Animals – cat, dog, rabbit, horse, fish, snake, bear, elephant, frog, crocodile, duck, lion, mouse, giraffe, hippo, snake.

5. Części ciała: Parts of the body – head, hand, leg, eye, nose, mouth, ear, hair, toe, finger.

6. Liczby: Numbers -1-10.

7. Zabawki: Toys – train, car, doll, teddy bear, puzzle, blocks, ball, plane, kite, balloon.
8. Ubrania: Clothes – dress, skirt, coat, socks, jumper, blouse, jacket, shoes, boots, trousers, T-shirt.
9. Jedzenie: Food – bread, sandwich, apple, pear, banana, cherry, plum, orange, carrot, lettuce, egg, potato, cake, cucumber.
10. Pomieszczenia w domu i sprzęty domowe: Rooms in the house – bedroom, bathroom, living room; Furniture – bed, chair, table.
11. Codzienne czynności: Everyday activities – get up, wash hand/ face, put on the pyjamas, go to bed.
12. Pogoda: The weather – It’s hot/ cold / rainy/ windy /snowy.
13. Uroczystości i święta: Celebrations and parties – Christmas, Easter, Birthday party.
14. Świat magii i bajek – historyjki: World of magic and fairy tales – stories.
15. Konstrukcje zdaniowe: What`s your name?, My name is.., I`m.. (four/girl/boy/Lena), I`m fine…, This is…, I can.., I can`t…, Thank you, Sorry, Yes, No, I like.. I don`t like…, I’ve got…

Uwaga rodzice!
Na koniec każdego miesiąca będę informowała Państwa o tym, czego dzieci się nauczyły – zabiorą one ze sobą do domu wypełnioną i ozdobioną podczas zajęć kartę pracy z zestawieniem słownictwa z danego działu.
Małgorzata Skurska